Reageren?

Wilt U reageren? Klik op de titel van een artikel, dan opent het in een nieuw venster met daaronder de mogelijkheid om te reageren, mag ook anoniem !

zaterdag 11 juli 2015

Ons Thema met een boodschap

Ons thema is een boodschap aan overheid, politici en iedereen die zich betrokken voelt bij onze doelgroep en wordt vertegenwoordigd door een gedicht uit "De gehavende boom" een klein boekje uit 1988 geschreven door Maria B en beschrijft samen met een citaat van een lotgenoot de ervaring/beleving van lotgenoten en de wijze waarop zij naar de samenleving kijken en deze beleven.

Er groeide in 't bos een boompje, de stam nog nauwelijks vertakt,
Maar iemand heeft met bruut geweld, er wreed op ingehakt.
Het boompje leek dodelijk gehavend, maar donker en diep in de grond,
Was een wortel in leven gebleven, die zocht of hij water vond.
Het was op een dag in de lente, dat er schuchter wat groen verscheen.
En Blaadje na blaadje ontvouwde zich over de wonden heen.
Heel langzaam groeide het verder, het stond er zo fier en zo blij,
Het keek naar andere bomen, en dacht: Ik hoor er weer bij.
Eens stak het boompje, oh wonder, zijn takken weer hoog in de lucht,
Alsof het wou zeggen: Ik bloei weer en zie - ik draag tienvoudig vrucht.

Citaat van een lotgenoot:

Het is Maria B gelukt om de vicieuze cirkel, waar wij denk ik allemaal mee te kampen hebben, te doorbreken. Voor mezelf kom ik niet verder dan het 3de vers en dan kom ik de houthakkers weer tegen. Triest hé?  Maar dan is er muziek...

Something Inside So Strong - van Labi Siffre

Voor ons vertegenwoordigd dit dat er diep in ons heel sterk de wil aanwezig is om te overleven, om gehoord en geloofd te worden ! En de zin die erin voorkomt: "You're doing me wrong, so wrong" geldt voor allen die ons niet geloven en/of dit trachten tegen te werken !!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten